Büyük yarışta fire yok

Deniz Kuvvetleri Kupası - 2018

Bu yıl TEB özel sponsorluğunda 48’incisi yapılan TAYK- Deniz Kuvvetleri Kupası 13-16 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşti. 295 millik İstanbul- Sığacık etabında 39 tekne mücadele etti.

Yazı ve Fotoğraflar: Osman Uğur

deniz-kuvvetleri-kupasi-brifing-kokteyl

BRİFİNG VE KOKTEYL

TAYK- Deniz Kuvvetleri Kupası’nın brifingi 11 Temmuz akşamı Fenerbahçe D/G İstasyonu’nda yapıldı. Yarışla ilgili teknik ayrıntıların paylaşıldığı dümenci toplantısında başhakem Can Giray ekipleri bilgilendirdi. Brifingin tamamlanmasından sonra Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, ekipleri verdiği geleneksel kokteyl-prolonge ile ağırladı.

Ekiplerin gözünden yarış

Geçen yıllara göre daha hakim olan sakin havada yarışan filonun mücadelesi taktik üzerine kuruluydu. Yarış ekipleri, 295 mil boyunca neler yaşadıklarını dergimiz okurları için yazdı.

deniz-kuvvetleri-kupasi-brifing-kokteyl

FENERBAHÇE 2 FORD

Tekne tipi: Farr 40 – Sınıf: IRC 0 – Derece: 3 – Skipper: Oğuz Ayan
Rüzgâr kovalamacası
İstanbul Boğazı’ndan cuma günü saat 13:00’te 39 teknenin startı ile başlayan yarışı pazar sabahı 01:57’de bitirdik. Yaklaşık 37 saat süren yarışta neler neler olmadı ki…
Öncelikle Marmara’daki rüzgâr kovalamacası oldukça değişik stratejilere dönüştü. Boğazdan çıkar çıkmaz Sarayburnu açıklarından iki grup oluştu ve birbirini görmeden mücadele tüm hızıyla sürdü. Arkas takımıyla birlikte çok uzun süre Marmara denizinde yan yanaydık. Gelibolu açıklarına gelirken Arkas kavança atıp Anadolu yakasına doğru Eker’le birlikte yükselmeye başladı. Bizse Avrupa yakasına daha yakın kalmaktan yana kullandık stratejimizi. Ancak bu Arkas’ı son görüşümüz oldu. Yaklaşık iki mil önümüzden geçti ve diğer önümüzdeki rakiplerimizin hemen arkasından sancağa doğru hamlesini yaptı. Arkas’ın bu hamlesine biz de aynı şekilde karşılık verdik. Avrupa yakasından gelen muhteşem sağanaklarla önümüzde giden Borusan, Eker, Vakkorama gibi bizi yakından ilgilendiren teknelerin sabah gün ışırken avantajlı şekilde önünde kendimize yer bulduk.

Midilli Adası’nı iskeleye aldıktan sonra dalgalarla oyunumuz başladı. Bu sırada çok gerilerden Eker teknesinin balonunu gördük . Büyük bir süratle mesafeyi kapatıyordu. Sakız kanalına yaklaşırken bizi geçeceğinin sinyallerini de vermeye başlamıştı . Bu noktalarda hava 30 knot’a ulaştı. Biz de bir aksilik yaşayıp rakiplerimizle olan fark kapanmasın diye S2 balonumuzu indirip A3 balona geçtik . Hava tam kararmadan bu kritik boğazı geçmiş olduğumuza çok sevindik çünkü bu noktadan sonra inanılmaz sert ve tokatlı sağanaklar bizi bekliyordu. Teke Burnu’na yaklaşırken arkadaki rakiplerimizle mesafemizi koruduk ve meşhur burun dönüşünü gerçekleştirdikten sonra finiş verdik. MBY

Deniz Kuvvetleri Kupası yarışının devamını Ağustos 2018 sayımızda okuyabilirsiniz.

Dergimize Abonelik Merkezi web sitesinden hızlı ve kolayca abone olabilirsiniz.