Karadeniz’de ralli kültürü bir başka

Borcka - Karagöl
Borcka – Karagöl

DADD Ralli Karadeniz ’e katılımımız öncesi çekincelerimiz olsa da ralli süresince yaşadıklarımız çıkmayı planladığımız dünya seyahati öncesinde seyir ve ralli ortamı gibi farklı birçok konuda deneyim kazanmamıza imkan sağladı.

Yazı ve Fotoğraflar: Sema Akgün-Erhan Öztürk

Farklı coğrafyalarda güvenle seyir yapabilmek, denizin dilini konuşan denizcilerle birarada olmak, her şeyin önceden organize edildiği bir ortamda bağlanma sorunu yaşamadan limanlara girip çıkmak, bir sorun olduğunda muhatap bulabilmek, dolaşılan sularda karadaki güzellikleri doya doya yaşamak, yöresel lezzetleri tatmak ve her yörede misafir olmanın dayanılmaz cazibesi DADD Ralli Karadeniz ’in bize sağladığı faydalardan en çok gözümüze çarpanlar oldu. Ralli yazımızın ikinci bölümünde Gerze’de kaldığımız yerden seyre devam ediyor ve aklında “bir ralliye neden katılmalıyım” sorusu olanlara cevap olmaya çalışıyoruz.

GERZE – SAMSUN

16 Temmuz sabahı saat 7.00 gibi Gerze’den hareket ederek 65 mil ilerideki Samsun Yelken Kulübü’nün önündeki marinaya saat 17.00 civarında bağlandık. Deniz ve rüzgâr bizden yanaydı. Erhan’ın acil olarak İzmir’e gitmesi gerektiği için tekneden ayrıldığı ilk gün temizlik ve çamaşır organizasyonuyla geçti. Hemen her gün seyir yapınca bu işler için yanaştığımız marinalar bize ilaç gibi geliyor. 17 temmuz sabahı erkenden otobüslerle bölgenin meşhur menemenini yemek için yollara düştük. Sırasıyla Hititliler zamanında önemli bir yere sahip Alacahöyük ve Hattuşaş’ı ziyaret ettik. Burada müze ve ören yerlerini gezdikten sonra Ladik Ambarköy Açık Hava Etnografya Müzesi’ni ve Ambarhan’ı dolaştık. Yörenin köylerinden ve yöre halkından toplanan objeler ve geleneksel tasarımlarla giderek zenginleşen, ciddi bir etnografya müzesi olma yolunda hızla ilerleyen Hüseyin Avni Müzesi zengin içeriğiyle bizi büyüledi.

Ertesi sabah önce Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunda Atatürk ve arkadaşlarını Samsun’a taşıyarak önemli bir milli mücadele görevi yaparak tarihteki yerini alan Bandırma gemisini, Atatürk heykelini ve iskeledeki İlk Adım heykellerini ziyaret ederek Kent Müzesi’ni gezdik. Samsun Rasathane tepesine çıkarak şehre bir de tepeden baktık. Daha sonra Bafra’ya doğru hareket ettik. Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti ve Leylek Toki’yi (leyleklerin göç zamanı olan yaz mevsimini geçirdikleri ve yavrularını büyüttükleri ağaç yuvalarına yöre halkının verdiği isim) ziyaret ederek Leylek gözetleme kulesinden fotoğraflar çektik. Sonra bir doğa harikası Bafra-Kızılırmak deltasında 22 km otobüsle gezerek kuş ve camızları gözlemledik, serbest dolaşan atları seyrettik. Karadeniz’in her yerinde doğa farklı güzel.

DADD Ralli Karadeniz – 2.bölüm yazımızın devamını Ağustos 2018 sayımızda okuyabilirsiniz.

Dergimize Abonelik Merkezi web sitesinden hızlı ve kolayca abone olabilirsiniz.