Bir başka Yunanistan

23 Nisan sabahı saat yedi buçukta ayrılıyoruz Rodos’un Aziz Pavlos koyundan. Günün en büyülü anı, doğa çoktan uyanmış. Lindos Athena Tapınağı’nın yamacında, yüreğimiz ağzımızda koydan yavaş yavaş çıkıyoruz.

Yazı: Özlem Ulubay Şahin (Instagram: @baskaturluyasamak – Youtube: youtube.com/baskaturluyasamak – Facebook: @baskaturluyasamak)

Yüreğimiz ağzımızda çünkü derinlikler ve üstümüze kapanmaya hazır kayalar sivri dişlerini gösteriyor yine, kâbus sanki. Ama kuşlar şakırdıyor, hemen kayaların dibinden yukarı bak aşağıya değil…

Tapınağın kalıntıları bir yanımızda, tam karşımızda tüm uykusuzluklara değecek günün en muhteşem saatinin en önemli tanığı güneş doğuyor, usul usul denizden. Memleketten…

Doğa çoktan uyanmış, doğa ananın mutluluk perileri kuşlar çıkmış şarkılarını söylüyor, karıncalar su içiyor…
Antik dünyanın en kutsal yerlerinden biri sayılan Athena Tapınağı’nın tüm ihtişamıyla ayakta durduğu zamanlarda, gün doğumunu izleyebilecek şanslılardan biri olsaydım, herhalde ben de en kutsal anlardan birine şahitlik ettiğim bu yeri, en kutsal yer addederdim.

Günlerden 23 Nisan, bayraklarla donatıyoruz teknemizi ama bir yandan da içimiz buruk, ilginç bir tesadüf. Vatan toprağını görebileceğimiz son nokta burası. Ve el sallıyoruz, herkesi ve her şeyi bıraktığımızdan daha güzel bulmak dileğiyle. Atamıza bir kez daha şükranlarımızı sunuyoruz, bu bayrağı özgürce dalgalandırabiliyorsak senin sayende. Önümüzde 50 mil var. Yolda boilerin olduğu bölmeyi temizliyorum. Bayram varsa tatil var sanmayın.

Azıcık rüzgârı görünce yelkenlerimiz açıyoruz ama o pek de niyetli değil yelkenlerimizi doldurmaya, ilerleyen saatlerde “motorumuza kuvvet” diyoruz maalesef.

ENGEBELİ KERPE ADASI

Rotamız yaklaşık 50 mil ilerdeki Kerpe (Karpathos) Adası. Vahşi ve engebeli Kerpe pruvamızda netleşiyor saatler ilerledikçe. Adanın bugünkü adının Ortaçağ’da ünlü bir korsan yuvası olduğu için soygun kelimesinden geldiği düşünülüyor.

Yunanistan gezi yazısının devamını Temmuz sayımızda okuyabilirsiniz.

Dergimizi abone olarak ya da Turkcell Dergilik ve Magzter uygulamasını IOS ve Android tabanlı tablet ve telefonlarınızdan indirerek okuyabilirsiniz.